1. Geen tijd
Je kent ongetwijfeld de commerciële waarde van sterke content, maar vindt misschien niet de tijd om blogartikels of LinkedIn®-bijdragen te schrijven. Inspirerende content schrijf je tenslotte niet in 1-2-3. Je moet vooraf de nodige research doen, interviews afnemen, brainstormen, interessante invalshoeken zoeken, …
2. Geen sterke pen
Schrijftalent is niet iedereen gegeven. Het vergt niet alleen creativiteit, maar ook de kunst om je gedachten helder te verwoorden. Ons content team schrijft dagelijks online content. Het zijn ervaren copywriters die weten hoe je een goed blogartikel, een converterende landingspagina of wervende LinkedIn®-content opbouwt.
3. Geen kennis van digitale marketing
Activerende online content moet niet alleen treffend geschreven zijn, het vraagt ook om diepgaande kennis van digitale marketing. Want je tekst maakt pas écht impact wanneer hij je doelpubliek bereikt op het juiste moment, via het juiste kanaal. En jij wil natuurlijk dat je teksten converteren. Dat je doelgroep die acties onderneemt waar jij op zit te wachten: contact opnemen, doorklikken naar je website, … Je ghostwriter kent de knepen van online marketing en denkt graag mee na over je contentstrategie.
4. Strategische overweging
Zelfs als je wel het talent in huis hebt om content te schrijven, kan het een slimme keuze zijn om je copywriting uit te besteden. Zo kan jij je focussen op je kernactiviteiten en op datgene wat je écht graag doet. Maak even de volgende overweging: wat is je eigen uurtarief, en hoeveel tijd steek je in content? Wat is voordeliger: zelf schrijven of uitbesteden aan professionele ghostwriters?
5. Onvoldoende inzicht in LinkedIn®
Al onze copywriters zijn gepassioneerd door LinkedIn®, kennen de nieuwste features en weten hoe het algoritme werkt. LinkedIn® is onze core business, het kloppend hart van Winger Academy. We helpen onze klanten niet alleen via opleiding om succes te boeken op het professioneel netwerkplatform, maar ook door hun LinkedIn®-content te schrijven. We zorgen voor een wervend bedrijfs- en persoonlijk profiel, bijdragen en artikels waarmee ze thought leadership opbouwen, … you name it, we write it.
5 redenen om een ghostwriter in te schakelen
Waarom onze klanten hun content door ons laten schrijven? Daar hebben ze goede redenen voor.
We sommen de 5 belangrijkste even voor je op:
1. Geen tijd
Je kent ongetwijfeld de commerciële waarde van sterke content, maar vindt misschien niet de tijd om blogartikels of LinkedIn®-bijdragen te schrijven. Inspirerende content schrijf je tenslotte niet in 1-2-3. Je moet vooraf de nodige research doen, interviews afnemen, brainstormen, interessante invalshoeken zoeken, …
2. Geen sterke pen
Schrijftalent is niet iedereen gegeven. Het vergt niet alleen creativiteit, maar ook de kunst om je gedachten helder te verwoorden. Ons content team schrijft dagelijks online content. Het zijn ervaren copywriters die weten hoe je een goed blogartikel, een converterende landingspagina of wervende LinkedIn®-content opbouwt.
3. Geen kennis van digitale marketing
Activerende online content moet niet alleen treffend geschreven zijn, het vraagt ook om diepgaande kennis van digitale marketing. Want je tekst maakt pas écht impact wanneer hij je doelpubliek bereikt op het juiste moment, via het juiste kanaal. En jij wil natuurlijk dat je teksten converteren. Dat je doelgroep die acties onderneemt waar jij op zit te wachten: contact opnemen, doorklikken naar je website, … Je ghostwriter kent de knepen van online marketing en denkt graag mee na over je contentstrategie.
4. Strategische overweging
Zelfs als je wel het talent in huis hebt om content te schrijven, kan het een slimme keuze zijn om je copywriting uit te besteden. Zo kan jij je focussen op je kernactiviteiten en op datgene wat je écht graag doet. Maak even de volgende overweging: wat is je eigen uurtarief, en hoeveel tijd steek je in content? Wat is voordeliger: zelf schrijven of uitbesteden aan professionele ghostwriters?
5. Onvoldoende inzicht in LinkedIn®
Al onze copywriters zijn gepassioneerd door LinkedIn®, kennen de nieuwste features en weten hoe het algoritme werkt. LinkedIn® is onze core business, het kloppend hart van Winger Academy. We helpen onze klanten niet alleen via opleiding om succes te boeken op het professioneel netwerkplatform, maar ook door hun LinkedIn®-content te schrijven. We zorgen voor een wervend bedrijfs- en persoonlijk profiel, bijdragen en artikels waarmee ze thought leadership opbouwen, … you name it, we write it.
Geef je merk een klinkende stem
Om thought leadership op te bouwen, moet je natuurlijk naar buiten komen met je kennis. Want je organisatie is misschien wel een autoriteit in je vakgebied, maar het is niet evident om dat op een krachtige manier te tonen. Onze ghostwriters weten hoe autoriteit opbouwen werkt: ze verdiepen zich in je vakgebied, en spelen in op de vragen en problemen waarmee je doelgroep worstelt. Ze bouwen een portfolio op waarmee jij je expertise toont: whitepapers die dieper ingaan op relevante thema’s, inspirerende blogartikels, bijdragen die inspelen op de actualiteit, …
Heldere input = krachtige output
Ook al doet onze copywriter het schrijfwerk voor jou, toch blijft ghostwriting een cocreatie. Wij willen namelijk begrijpen welke boodschap jij precies wilt overbrengen, wie je doelgroep is en welke tone of voice hier het beste bij past. En daarvoor hebben we jouw input nodig. Geen zorgen, we stellen zelf de juiste vragen om de nodige informatie te verzamelen. Jij hoeft alleen maar te antwoorden. Bijkomend voordeel is dat onze vragen tot nadenken stemmen. Ook jij leert bij en scherpt je visie aan door bewust stil te staan bij de boodschap van je content.
Meer dan mooie woorden
Conclusie? Contentcreatie houdt veel meer in dan ‘mooie teksten schrijven’. Het vraagt denkwerk, inzicht in contentstrategie, research en een groot inlevingsvermogen in je doelgroep. Copywriting is pas succesvol als het effect sorteert. Als de teksten je doelgroep aanspreken en activeren. Met als resultaat: een sterker merk en stijgende verkoop.
Wil je graag bekijken hoe onze ghostwriters jou kunnen helpen om een thought leader in je vakgebied te worden? Je weet ons hier te vinden.