Moet je ineens een e-mailadres invullen bij een connectieverzoek? Of nog lastiger: werd je account geblokkeerd? Zit je met twee bedrijfspagina’s die je wil samenvoegen?
Heb je plannen om een podcast te starten op LinkedIn®?Ik overloop hieronder enkele veelvoorkomende vragen en geef direct ook de oplossing mee.
Hulp nodig?
Bij Winger Academy zijn we pas tevreden als jij resultaat boekt. We toveren je LinkedIn® bedrijfspagina en profiel om in een gouden visitekaartje en maken LinkedIn®-content die echt scoort.
Wil je op de hoogte blijven van de laatste LinkedIn® features?
🔥 Abonneer je dan op mijn maandelijkse nieuwsbrief op LinkedIn®
🔥 Volg onze Winger Academy company page
🔥 Volg mij of connecteer met mij en klik op de 🔔 in de rechterbovenhoek op mijn profiel
🔥 Contacteer ons als je meer wil weten over onze opleidingen en diensten
LinkedIn®-account beperkt, geblokkeerd of verwijderd
Bij netwerken hoort nieuwe connecties maken. Maar doe je dat te snel en te veel, dan gaat er bij LinkedIn® een alarm af. Het platform wil namelijk vermijden dat gebruikers de tool misbruiken om andere gebruikers te spammen. Ook het delen van niet-goedgekeurde inhoud en het aanmaken van een valse identiteit wordt afgestraft. Dat kan gaan van een beperking tot een verwijdering van je account.
Beperking: e-mailadres nodig om connectieverzoek te sturen
De minst ingrijpende beperking die je (tijdelijk) kan oplopen, is dat je bij een connectieverzoek een e-mailadres moet opgeven om aan te tonen dat je de persoon kent. Dat gebeurt wanneer LinkedIn® vermoedt dat je te veel ongevraagde uitnodigingen stuurt naar onbekenden. Bijvoorbeeld omdat mensen op je connectieverzoek reageren met het standaardantwoord ‘Ik ken deze persoon niet’. Stuur je effectief veel connectieverzoeken naar mensen die je niet kent? Lees dan even mijn advies:
Waarschuwing:
automatiseringstool gedetecteerd
Krijg je een waarschuwingsbericht van LinkedIn®, omdat je een automatiseringstool gebruikt? Dan neem je dat maar beter serieus, want de volgende stap is een geblokkeerde account. Automatiseringtools zijn officieel verboden op LinkedIn®. Bovendien heeft LinkedIn® een betalende tool die merkelijk kwalitatiever is: Sales Navigator. Met deze commerciële tool breid je op een relevante manier je netwerk uit.
Wat ook kan gebeuren, is dat LinkedIn® je onterecht verdenkt van het gebruik van een automatiseringstool. Dat gebeurt wanneer je op korte tijd veel profielen doorzoekt en uitnodigingen verstuurt. Zie dit als een waarschuwing en verminder de intensiteit van het doorzoeken en uitnodigen van profielen, zodat je niet geblokkeerd wordt.
LinkedIn® vraagt je ID op
Wanneer LinkedIn® vermoedt dat je een valse account gebruikt, zal die geblokkeerd worden totdat je met je ID-gegevens de echtheid bewijst. Is je profiel echt, en kan je dat bewijzen, wordt je profiel gedeblokkeerd. Doe je dat niet, dan wordt de account permanent verwijderd.
Is je profiel echt, en wordt het terug vrijgegeven? Doe het dan een tijdje rustig aan, zodat je niet opnieuw als ‘spammer’ beschouwd wordt.
Waarom zou je trouwens niet-relevante contacten in je netwerk willen? De kans dat je er zaken mee zal doen is nihil, en zakendoen is toch net de essentie van LinkedIn®?
Contact opnemen met LinkedIn®
Zit je met een vraag en heb je de hulp van LinkedIn® nodig? Op algemene vragen biedt de Helpdesk een antwoord. Aan de hand van zoektermen ga je op zoek naar informatie over specifieke topics.
Vind je het antwoord niet op de Helpdesk en wil je persoonlijke hulp? Gebruik dan dit contactformulier. Typ een duidelijke vraag in en voeg eventueel een bijlage toe om je vraag te verduidelijken.
Formulieren over pagina’s en medewerkers
Heb je meerdere bedrijfspagina’s en wil je die samenvoegen tot één pagina, zijn er onbekende medewerkers gelinkt aan je pagina of heb je nog een andere vraag over paginabeheer? Voor pagina-issues bestaan er aparte formulieren. Ik lijst ze even voor je op:
Samenvoegen bedrijfspagina’s
Goedbedoeld maar vervelend: meerdere medewerkers gingen enthousiast met LinkedIn® aan de slag en nu heb je twee of meer bedrijfspagina’s. Je wil natuurlijk geen volgers verliezen, en de inhoud van de beide pagina’s samenvoegen. Lees hier de voorwaarden voor het ‘mergen’ van twee bedrijfsaccounts , en klik op ‘contact opnemen’ om de merge aan te vragen.
Onbestaande medewerkers verwijderen
Zijn er profielen aan je bedrijf gelinkt, die je niet kent? Mensen die zich onterecht of per ongeluk als medewerker van je bedrijf hebben opgegeven? Vraag dan via dit formulier om de koppeling tussen je organisatie en het profiel te verwijderen. LinkedIn® zal de persoon contacteren om na te gaan of de informatie effectief onjuist is. Is je claim terecht, dan wordt de koppeling tussen je organisatie en de vermeende medewerker verwijderd.
Andere vragen rond paginabeheer
Wil je verwante bedrijfspagina’s aan elkaar linken, bijvoorbeeld omdat het om een zusterbedrijf gaat? Wil je een pagina deactiveren? Of een LinkedIn®-pagina omzetten in een showcasepagina? Met dit formulier regel je alles rond pagina’s.
Formulieren rond podcasts
en events
Ben je van plan om een podcast te starten op LinkedIn®? Goed idee! Doe de aanvraag via dit formulier en bouw je eigen podcast community uit. Een evenement organiseren of beheren, doe je hier .
Feedback en verbeteringen
Heb je een tip voor LinkedIn®? De ontwikkelaars horen graag hoe jij het platform kan verbeteren . Meer geavanceerde feedback en voorstellen voor nieuwe ontwikkelingen geef je hier door.
Veilig, betrouwbaar en professioneel: 👌
Mijn eindconclusie? Hou je aan de LinkedIn®-policy: “wees veilig, betrouwbaar en professioneel. Dit is een professionele community waarin we elkaar met respect behandelen en elkaar helpen om succesvol te zijn.”
Heb je hulp nodig bij het uitbouwen van een kwalitatief en authentiek netwerk? Maak een afspraak en we ondersteunen je met plezier in je vlucht naar online succes!