De zes beste nieuwe LinkedIn®-features van het voorbije jaar!

Auteur:

Tom Baeten
januari 26, 2024

Ook in 2023 zat LinkedIn® niet stil en voegde het een indrukwekkende reeks nieuwe features toe die de manier waarop we ons professioneel profileren, promoten en netwerken hebben veranderd.

In deze blog deel ik graag welke de zes features zijn die voor ons en onze klanten écht het verschil hebben gemaakt.

1. Celebrations:
deel belangrijke mijlpalen met je netwerk

Met de ‘Celebrations’-functie van LinkedIn® kan je cruciale mijlpalen in je carrière delen met je professionele netwerk. Je kan dus successen als een nieuwe baan, promotie of een werkjubileum delen en je professionaliteit vergroten.
Hoogtepunten delen leidt niet alleen tot meer erkenning, maar genereert ook nieuwe kansen en connecties. Een krachtige manier om je professioneel parcours vorm te geven en te delen met de wereld.

Via deze link kan je de vieringen in jouw netwerk bekijken:
www.linkedin.com/celebrations

Dit is de LinkedIn® post die ik hierover een jaar geleden plaatste:
https://www.linkedin.com/posts/tombaeten_netwerken-connecties-LinkedIn®-activity-7030809282828730368-5KzA?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

2. Premium CTA profile button optie:
personaliseer je profiel nog meer

Een andere opvallende toevoeging, wel enkel voor Premium accounts, is een aangepaste call-to-action-knop. Daarmee kan je effectief promoten wat voor jou het belangrijkst is: bezoekers naar je website lokken, een blog promoten of een nieuw product in de kijker zetten. Met die persoonlijke CTA-knop heb je een nieuwe manier om de aandacht te trekken en naar je doelen te werken.

Lees hier meer over de CTA-button
https://www.linkedin.com/posts/tombaeten_call-to-action-for-premium-LinkedIn®-members-activity-7120340236118700032-zzlG?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

3. Uitgebreide statistieken voor content creators:
meer inzicht in je succes

Voor content creators op LinkedIn® is kennis van de prestaties van hun posts cruciaal. De uitgebreide statistieken voor content creators bieden precies dat. Met diepere inzichten in de resultaten van je posts begrijp je beter wat wel en niet werkt.

Een onmisbare feature om je strategie te optimaliseren en doelgerichter te werken. En gewoonweg een waardevolle toevoeging voor iedereen die serieus bezig is met contentcreatie op dit platform.

4. ‘Featured’ voor company pages:
zet je bedrijf in de kijker

Het profielonderdeel ‘uitgelicht’ bestaat reeds sinds 2020 voor persoonlijke profielen en werd door de meeste leden warm onthaald. Dankzij dit succes besloot LinkedIn® dit ook uit te rollen voor bedrijfspagina’s. Met de introductie van ‘Featured’ voor company pages kunnen bedrijven nu hun meest waardevolle content uitlichten. Zet als bedrijf opvallende projecten, succesverhalen, of belangrijke aankondigingen in de schijnwerpers. Een nieuwe kans om potentiële klanten en partners te overtuigen.

Hoe werkt die ‘uitgelicht’-functie voor bedrijfspagina’s?
Je komt het hier te weten:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7150738355826151424?utm_source=share&utm_medium=member_desktop)

5. ‘Foto’ en ‘video’ vervangen door ‘media’:
een letterlijk mooie upgrade

Een visuele upgrade voor LinkedIn®: ‘foto’ en ‘video’ zijn vervangen door het meer algemene ‘media’. Deel zo een breder scala aan visuele content, waaronder afbeeldingen, infographics en zelfs presentaties.
Bovendien kan je ‘shuffelen’: de volgorde van je foto’s op een eenvoudige manier aanpassen.

Je hebt nu een heel arsenaal aan mogelijkheden om op een creatieve en visueel aantrekkelijke manier je verhaal te doen.

Hoe werkt de ‘media’-functie? Lees het hier:
https://www.linkedin.com/posts/tombaeten_put-your-pictures-in-the-right-order-activity-7102530697944293376-50mM?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

6. ‘Post scheduler’ voor bedrijfspagina’s:
efficiënter content beheren

Last, but not least en zeer welkom is de uitbreiding van de ‘post scheduler’ voor bedrijfspagina’s. Deze langverwachte functie maakt het eenvoudiger voor bedrijven om hun contentstrategie te plannen en uit te voeren. Want als bedrijf je posts vooraf inplannen, komt neer op consistenter communiceren met je doelgroep, zelfs als je druk bezig bent met andere taken.

In deze post vertelde ik er al over:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7037357248469172224?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

Kortom, met deze zes nieuwe features heeft LinkedIn® in 2023 van jou een pro gemaakt voor het delen van content en daardoor ook het professioneel netwerken. Voor individuele accounts én voor bedrijven.

Verken, experimenteer en ontdek hoe deze features jouw LinkedIn®-ervaring en die van je doelgroep optimaliseren.

Hulp nodig?

Bij Winger Academy zijn we pas tevreden als jij resultaat boekt. We toveren je LinkedIn® bedrijfspagina en profiel om in een gouden visitekaartje en maken LinkedIn®-content die echt scoort.

Wil je op de hoogte blijven van de laatste LinkedIn® features?

🔥 Abonneer je dan op mijn maandelijkse nieuwsbrief op LinkedIn®

🔥 Volg onze Winger Academy company page

🔥 Volg mij of connecteer met mij en klik op de 🔔 in de rechterbovenhoek op mijn profiel

🔥 Contacteer ons als je meer wil weten over onze opleidingen en diensten

Reading material or learning material? Food for thought!

Zo maak je posts die je volgers wél lezen

Zo maak je posts die je volgers wél lezen

Je staart naar een leeg scherm, de cursor knippert ongeduldig, en je hoofd is net zo leeg als die LinkedIn®-post waar je aan moet beginnen. Been there, done that! Geen stress – na dit artikel wordt schrijven niet alleen makkelijker, maar ook een stuk leuker… De basis:...

Lees meer
Follow us on Social Media