3 LinkedIn® trends om in de gaten te houden

Auteur:

Tom Baeten
september 18, 2023

Benieuwd naar de belangrijkste trends op LinkedIn®? Bekijk dan zeker onderstaande drie video’s want Jo van Webhero en onze Tom nemen je mee door drie opvallende trends zoals de opkomst van Short Form Video, de essentiële rol van kunstmatige intelligentie en hoe micro-influencers hun plaats op LinkedIn® claimen. 🚀

1. Short form video als trend op LinkedIn®

In deze video bespreek ik samen met Jo Deferm de voor- en nadelen van video’s op LinkedIn®.
Ontdek de volgende onderwerpen en waardevolle tips:

1. De keuze tussen korte en lange video’s.
2. De aanwezigheid van nieuwe generaties, zoals ‘Gen Z’, op LinkedIn®.
3. Leerervaringen vanuit TikTok en Instagram Reels.
4. Veranderingen in kijkgedrag op LinkedIn®.
5. Toepassing van het concept van 10X content (bekend van SEO) op video.
6. Wat te verwachten met betrekking tot generatie Alpha?

Enkele handige tips:

– Zorg voor een krachtige intro met sterke inhoud.
– Denk na over een aandachttrekkende eerste beeld.
– Bewerk pauzes en onnodige onderbrekingen.
– Versnel je video met 10% om de kijktijd in te korten.

2. De opkomst van AI op LinkedIn®

In deze video bespreek ik samen met Jo Deferm de opkomst van AI op LinkedIn®. Ontdek hier de 5 onderwerpen die er wordt besproken in de video:

1. Contentcreatie anno 2023.
2. Copywriting in het AI-tijdperk.
3. AI vs. menselijke content: Kun je het onderscheiden?
4. Beeld en video door AI: Wat zijn de mogelijkheden?

Besluit:
AI-evolutie is onvermijdelijk, maar de menselijke touch blijft waardevol. Conclusie: AI zal altijd versterkend werken, maar nooit vervangend.

Beluister hier de podcast

met Jo Deferm & Tom Baeten

3. De rol van micro-influencers voor jouw bedrijf

In deze video bespreek ik samen met Jo DeFerm de rol van micro-influencers. Ontdek wie ze zijn en hoe ze jouw bedrijf kunnen transformeren. Belangrijke leerpunten:

De grootste misvatting van bedrijven is denken dat de bedrijfspagina de belangrijkste is.

Mensen verbinden liever met personen dan met bedrijven. #H2H: Persoonlijke profielen zijn goud waard.

Micro-influencers zijn bedrijfsambassadeurs, die authentieke content creëren en delen, wat jouw bedrijf ten goede komt.

Je team kun je in vier categorieën indelen:

1. Engagers:
Zij die bereid zijn jouw bijdrage een like te geven.

2. Ambassadeurs:
Zij die bereid zijn content van jouw bedrijf te delen.

3. Micro-influencers:
Medewerkers die als expert in de materie content delen.

4. Thought executive leaders:
Het management die bedrijfsgerelateerde content plaatst

Hulp nodig?

Bij Winger Academy zijn we pas tevreden als jij resultaat boekt. We toveren je LinkedIn® bedrijfspagina en profiel om in een gouden visitekaartje en maken LinkedIn®-content die echt scoort.

Wil je op de hoogte blijven van de laatste LinkedIn® features? 

🔥 Abonneer je dan op mijn maandelijkse nieuwsbrief op LinkedIn®

🔥 Volg onze Winger Academy company page

🔥 Volg mij of connecteer met mij en klik op de 🔔 in de rechterbovenhoek op mijn profiel

🔥 Contacteer ons als je meer wil weten over onze opleidingen en diensten

Reading material or learning material? Food for thought!

Zo maak je posts die je volgers wél lezen

Zo maak je posts die je volgers wél lezen

Je staart naar een leeg scherm, de cursor knippert ongeduldig, en je hoofd is net zo leeg als die LinkedIn®-post waar je aan moet beginnen. Been there, done that! Geen stress – na dit artikel wordt schrijven niet alleen makkelijker, maar ook een stuk leuker… De basis:...

Lees meer
Follow us on Social Media