Is het jou al opgevallen tijdens het bekijken van een persoonlijk of bedrijfsprofiel op LinkedIn®? Links die leiden naar websites, video’s, pdf’s of artikelen… LinkedIn® biedt de mogelijkheid om links en media aan je profiel of bedrijfspagina toe te voegen, door deze links krijgen andere gebruikers een beter beeld waarmee je bezig bent. Vandaag sharen wij waar je deze links kan toevoegen.
Contact
Via contactgegevens op LinkedIn® kan je verschillende contactmogelijkheden toevoegen, waaronder je e-mailadres, telefoonnummer en website. Hoe makkelijker je het de bezoekers maakt om met jou in contact te komen, hoe groter de kans dat ze dat ook daadwerkelijk doen.
Samenvatting
Een van de belangrijkste onderdelen op LinkedIn® is de samenvatting. Ook al heb je het onderdeel contactgegevens, sommige mensen weten dat niet altijd staan. Plaats daarom je contactgegevens of website ook onderaan in je samenvatting.
LinkedIn® heeft sinds kort de links die worden vermeld in je samenvatting klikbaar gemaakt vanuit de mobiele app. Wanneer je jouw website vermeld, kunnen profiel- of pagina bezoekers doorklikken naar jouw website. Een handige manier om meer traffic te genereren.
Uitgelicht
Tekst is maar tekst en mensen zijn visueel ingesteld. De sectie uitgelicht is dus ideaal om je tekst aan te vullen met media. Onder uitgelicht kan je links, artikelen, bijdragen, … extra onder de aandacht brengen.
Ervaring
Ook bij het profielonderdeel “ervaring” kan je bij elke werkervaring relevante links en links naar media toevoegen. Het toevoegen van links en media maakt niet alleen jouw profiel visueel interessanter, maar het is ook een geweldige manier om mensen de verschillende websites te laten bezoeken en te laten zien waar je op dit moment mee bezig bent.
Door het toevoegen van deze links maak je je profiel nog vollediger en geef je er een persoonlijke touch aan. Welke links gebruik jij al op je profiel?