10 new 2022 features for the LinkedIn company page that you should definitely not miss

Auteur:

Tom Baeten
November 13, 2022

Alles over de nieuwste tools & features voor LinkedIn bedrijfspagina’s

LinkedIn lanceerde dit jaar tal van nieuwe tools & features die je kunnen helpen om je LinkedIn bedrijfspagina naar een hoger niveau te tillen. In deze blog lees je wat er nieuw is en hoe je deze nieuwigheden kan gebruiken.

1. Zet jouw klanten in de kijker
Wanneer potentiële klanten vertelt waarvoor andere bedrijven jouw producten of diensten gebruiken werkt dit bijzonder overtuigend en zal het hen inspireren om ook met jou in zee te gaan. Dat is ook LinkedIn opgevallen en daarom lanceert het platform een nieuwe feature waarmee je je klanten op je bedrijfspagina kunt uitlichten.

Om deze functie te gebruiken, moet je een productpagina aanmaken en aangeven wie je klanten zijn.

Zodra je enkele klanten hebt toegevoegd, kunnen paginabezoekers ze zien bovenaan je bedrijfspagina en binnen het projectgedeelte van je bedrijfspagina. Dit is een mooie manier is om de geloofwaardigheid van je pagina te vergroten.

Opgepast! Deze feature is nog niet voor alle bedrijfspagina’s beschikbaar. In eerste instantie werd deze uitgerold voor bedrijven binnen de IT sector.

2. Opmerkingen vastpinnen

Commentaren vastpinnen, het kan een goede manier zijn om meer gerichte betrokkenheid te stimuleren. Je kan dit ook gebruiken om simpelweg interacties te stimuleren door de opmerking met de meeste betrokkenheid bovenaan de commentaar sectie vast te zetten.

 

3. Lead Generation Form

Leden die jouw LinkedIn bedrijfspagina bezoeken zijn mogelijk geïnteresseerd in meer informatie over jouw bedrijf, de producten of de diensten. Met een “Lead Generation Form” kan je nu een formulier aan je pagina toevoegen met een aangepaste tekst en één van de beschikbare call-to-actions. Leden die je pagina bezoeken, kunnen dan hun contactgegevens doorgeven via een automatisch ingevuld formulier en zo in contact komen met jouw team.

4. Direct zichtbare contactgegevens

Met direct zichtbare contactgegevens kunnen gebruikers nog sneller contact met je opnemen. Zo hoef je je website en telefoonnummer niet meer op te nemen in de info-sectie. Toch raad ik je aan om je e-mailadres er in te zetten, aangezien je daar geen aparte plek voor hebt.

5. Reageren op updates als bedrijfspagina

Met deze nieuwe feature kan je eenvoudig als bedrijfspagina reageren op elk bericht in de newsfeed, een gemakkelijke manier om te communiceren met leden en of klanten en zo een nieuw publiek of meer volgers aantrekken.

Om te reageren als bedrijf, klikt je gewoon op je profielfoto in de linkerbenedenhoek van een bericht en selecteer je daarna de pagina waarmee je wil reageren.

6. Post sjablonen

Vanaf nu kan je bij het maken van een nieuwe LinkedIn post via de LinkedIn mobiele app kiezen uit bestaande templates. Een handige functie voor wie “quick and dirty” een post wil maken met een mooie lay-out.

Wanneer je een post aanmaakt in de LinkedIn mobiele app, kun je gewoon op de optie “gebruik een template” tikken in het postmenu. Hier kan je kiezen uit vooraf gemaakte sjablonen en vervolgens de kleuren, het lettertype en de tekst aanpassen om een bericht te maken dat opvalt in de feed en de aandacht van je publiek trekt.

7. Klikbare links in afbeeldingen

Met klikbare links kun je gewone copy links veranderen in een visuele call-to-action knop. Deze functie is momenteel alleen beschikbaar op de mobiele app. Wanneer je een bericht maakt, kan je een linkpictogram selecteren waar je de linktekst en URL kunt invoeren.

8. Werkplekbeleid voor LinkedIn pagina’s

Wanneer je een werkplekbeleid toevoegt aan jouw LinkedIn Bedrijfspagina, kan je een van de volgende drie opties kiezen:

Werkplek op locatie: Werknemers komen persoonlijk naar het werk.

Remote werkplek: Werknemers werken off-site.

Hybride werkplek: Werknemers werken on-site en off-site. 

Je kan ook maximaal drie voordelen selecteren die jouw bedrijf aanbiedt, al dan niet compensatie afhankelijk van locatie en het vaccinatiebeleid met betrekking tot covid-19.

Houd er rekening mee dat deze functie geleidelijk wordt uitgerold en kan mogelijk nog niet beschikbaar zijn.

 

9. LinkedIn Nieuwsbrieven

Met LinkedIn Nieuwsbrieven kan je terugkerende artikelen publiceren en direct een abonnee gemeenschap opbouwen door een eenmalige melding te sturen naar jouw pagina volgers en doorlopende meldingen naar de nieuwsbriefabonnees.

Om je verder te laten groeien, kan je sinds kort nu ook hashtags gebruiken en leden/pagina’s benoemen in de tekst van een artikel om auteurs en bijdragers erkenning te geven.

10. Uitgelichte beloften

Deze functie is een nieuw onderdeel van de LinkedIn bedrijfspagina waarmee je de belangrijkste waarden van jouw bedrijf onder de aandacht kan brengen van werkzoekenden en potentiële partners. 

Je kan maximaal vijf engagementen in dit onderdeel opnemen, zoals:

– Diversiteit, gelijkheid en inclusie

– Carrièregroei en leren

– Werk-privé balans

– Sociale impact

– Milieuduurzaamheid

 

Kan je sommige van deze nieuwe functies nog niet vinden? Geen nood! Alle nieuwe functies worden geleidelijk uitgerold en zullen binnenkort voor iedereen beschikbaar zijn.

 

Reading material or learning material? Food for thought!

The six best new LinkedIn features of 2023!

The six best new LinkedIn features of 2023!

In 2023, LinkedIn experienced significant changes, adding an impressive array of new features that changed the way we profile, promote and network professionally. In this blog, I’d like to share which are the six features that really made a difference for us and our...

read more
The LinkedIn Trends to Watch in 2024

The LinkedIn Trends to Watch in 2024

While 2024 is knocking on the door, a retrospective glance at the past year learns us that LinkedIn’s landscape is more dynamic than ever. 2023 has bombarded us with new features, even as some were bounced to the 'feature graveyard.' Last year, LinkedIn particularly...

read more
Blog your authority up, with LinkedIn articles

Blog your authority up, with LinkedIn articles

'Yes but, does a LinkedIn article generate reach?', participants of my training courses sometimes ask. A fair question, as you seem to score more responses with 'regular' contributions. Yet there are good reasons to regularly post a long-read. LinkedIn articles are...

read more
Follow us on Social Media