10 Tips om het volgersaantal van jouw company page te verhogen

Auteur:

Tom Baeten
oktober 14, 2021

10 Tips om het volgersaantal van jouw company page te verhogen 

 

Meer volgers: een doel dat op het KPI lijstje van vrijwel elke LinkedIn Company Page beheerder staat. Maar hoe kan je die volgerslijst uitbreiden zodat deze niet louter uit eigen medewerkers en je directe omgeving bestaat? Via volgende 10 tips boost je het huidige volgersaantal gegarandeerd! 

1. Vervolledig je Company Page

Vooraleer je aan de slag gaat met de overige tips uit dit artikel, is het belangrijk om je Company Page eerst helemaal te vervolledigen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat incomplete bedrijfspagina’s 30% minder personen bereiken en minder aanspreken om te volgen. 

Een goede Company Page moet volgende elementen zeker bevatten: 

  • Jouw bedrijfslogo
  • Een aantrekkelijke banner
  • Een slogan van 120 tekens
  • Een informatief en uitnodigend informatieveld van 2.000 tekens
  • Een verwijzing naar de website en andere contactgegevens (adres, telefoonnummer, …) 
  • Een overzicht van de specialisaties van jouw bedrijf (Specialismen) 
  • Enkele interessante posts 

2. Nodig actief connecties uit via LinkedIn 

Wanneer je mede-beheerder van een bedrijfspagina bent, kun je jouw persoonlijke connecties actief gaan uitnodigen. Dit doe je door rechtsboven op Admin Tools te klikken en vervolgens Invite connections te selecteren. Vervolgens kan je via allerlei filters (sector, bedrijf, naam, school, … ) gaan bepalen welke connecties interessant zijn om uit te nodigen.

Alle beheerders kunnen samen per maand maximaal 100 connecties uitnodigen. Elke persoon naar wie je een uitnodiging stuurt, ontvangt hierover een pushmelding. Per aanvaarde uitnodiging krijg je opnieuw één extra credit om iemand nieuw uit te nodigen.

 

 

 

 

3. Verwijs op verschillende locaties naar de bedrijfspagina via een volg-knop 

Ook via externe communicatiebronnen kan je nieuwe volgers voor je bedrijfspagina verzamelen. Zo kan je bijvoorbeeld een volg-knop toevoegen op je website, aan je e-mailhandtekening of op je nieuwsbrieven.

Op deze manier worden klanten en andere contacten op de hoogte gesteld van het bestaan van de pagina, wat kan resulteren in nieuwe volgers. Gebruik ook een QR code om mensen met een scan naar de juiste pagina te leiden.

4. Deel op een consistente manier interessante content

Om meer volgers aan te trekken, moet je mensen natuurlijk een reden geven om jou te gaan volgen. De beste manier om dit te doen, is door op een consistente manier interessante content te gaan delen.

Focus binnen jouw content strategie op een mix tussen inspirerende, entertainende, educatieve en converterende content en wissel af tussen verschillende contentvormen zoals foto, video en tekst.

Ga ook geregeld na welke topics trending zijn bij jouw doelpubliek, en stem je content hierop af. Waardevolle content levert je bijgevolg sowieso extra volgers op! 

5. Boost het bereik van je content via tags, hashtags en interactie 

Hoe groter het bereik van je posts, hoe groter de kans dat nieuwe personen jouw pagina zullen gaan volgen. Via volgende 3 technieken geef je jouw bereik een extra boost: 

  • Tags: Door personen te taggen in jouw posts, kan je op een eenvoudige manier het netwerk van de getagde personen bereiken. Zorg alleen dat de personen die je tagt vooraf op de hoogte zijn zodat ze kunnen reageren of tag hen als het voor de hand liggen positief is voor hen. Tag daarnaast zeker ook jouw medewerkers en gebruik foto’s van hen want zo krijgt jouw pagina die persoonlijke touch.
  • Hashtags: Wanneer je relevante hashtags toevoegt aan jouw post, zal je content getoond worden aan personen die deze hashtags volgen of deze hashtags vermelden in hun zoekopdracht. Opgepast het algoritme bepaalt wie wat te zien krijgt… Zorg er wel steeds voor dat de hashtags goed aansluiten bij het onderwerp van jouw post en voeg nooit meer dan 3-5 hashtags per post toe. 
  • Interactie: Het LinkedIn-algoritme houdt van interactie. Stimuleer deze interactie via jouw posts om je bereik te vergroten. Dit kan je doen door vragen te stellen in jouw post of mensen aan te sporen om een comment achter te laten. 

Het LinkedIn-algoritme houdt van interactie. Stimuleer deze interactie via jouw posts om je bereik te vergroten. 

6. Verhoog de vindbaarheid van je Company Page via SEO 

Net zoals je je website kan optimaliseren om gevonden te worden binnen de zoekmachines, kan je ook jouw LinkedIn bedrijfspagina hiervoor optimaliseren. Ga dus zeker op zoek naar relevante zoektermen en vermeld deze in het infoveld van jouw pagina.

Ook het publiceren van LinkedIn artikels is een goede manier om jouw SEO score te verhogen en gevonden te worden via zowel de LinkedIn als Google zoekresultaten. En hoe meer mensen jouw pagina vinden, hoe groter de kans is op nieuwe volgers.

 

7. Vraag collega’s om een handje te helpen 

Om jouw bedrijfspagina van de grond te krijgen, is elk duwtje in de rug welkom. Vraag daarom steeds aan collega’s of werknemers om jouw posts te liken of om een comment achter te laten.

Zo ervaren jouw posts een initiële boost, en bereiken ze hopelijk toekomstige nieuwe volgers. 

8. Garandeer een zekere exclusiviteit 

Wanneer al jouw LinkedIn content ook gepubliceerd wordt op jouw andere sociale media kanalen, voelen mensen geen specifieke nood om ook jouw LinkedIn pagina te gaan volgen.

Daarom is het belangrijk om een zekere exclusiviteit per kanaal te garanderen. Zo kan je content rond bepaalde onderwerpen enkel publiceren via LinkedIn, waardoor mensen sneller geneigd zullen zijn om jouw bedrijfspagina te volgen. 

Wanneer al jouw LinkedIn content ook gepubliceerd wordt op jouw andere sociale media kanalen, voelen mensen geen specifieke nood om ook jouw LinkedIn pagina te gaan volgen

9. Zet in op paid advertising om potentiële volgers te bereiken 

Via LinkedIn advertising kan je jouw posts niet enkel een extra boost geven, maar kan je  er via tal van targeting opties ook voor zorgen dat jouw advertenties potentiële volgers uit jouw ideale doelgroep bereiken.

Zo trek je dus meteen de juiste volgers aan en kan je jouw bereik exponentieel uitbreiden. 

10. Wordt ambassadeur van de Company Page via jouw persoonlijk profiel

Deel via jouw persoonlijk profiel content waarmee je optreedt als ambassadeur voor jouw bedrijf. Zo kun je jouw connecties warm maken om ook de bedrijfspagina te gaan volgen.

Voeg ook zeker een link naar de Company Page toe aan jouw persoonlijk profiel om bezoekers door te verwijzen.

 

 

 

Reading material or learning material? Food for thought!

Dé LinkedIn trends voor 2024

Dé LinkedIn trends voor 2024

Nu 2024 voor de deur staat, kunnen we op basis van het voorgaande jaar concluderen dat het landschap van LinkedIn dynamischer is dan ooit. De nieuwe features vlogen ons het voorbije jaar weer om de oren. Sommige functies werden afgevoerd naar het ‘feature kerkhof’....

Lees meer
Follow us on Social Media