Content management uitbesteden om je persoonlijke branding te verzorgen

Auteur:

Tom Baeten
oktober 1, 2021

De voordelen van het uitbesteden van personal LinkedIn profile management

Is het creëren van LinkedIn content voor jouw persoonlijk profiel een to do waar je maar niet toe komt binnen jouw drukke planning? Voel je een gebrek aan inspiratie? Of is LinkedIn een grote onbekende black box voor jou? Dan is het uitbesteden van jouw personal profile management misschien wel een goed idee! In deze blogpost onthullen we alle voordelen van outsourcen en geven wij antwoord op enkele veelgestelde vragen. 

Het belang van een goed gemanaged persoonlijk LinkedIn profiel 

Naast het consistent posten van kwalitatieve content via de bedrijfspagina, is het ook belangrijk om voldoende aandacht te schenken aan je persoonlijk LinkedIn profiel. Benieuwd waarom? 

  • Als zaakvoerder of medewerker treedt je op als ambassadeur voor jouw onderneming. De waarden en activiteiten van het bedrijf moeten daarom weerspiegeld worden binnen jouw content.  

  • 33% van de B2B decision makers gebruikt LinkedIn om onderzoek te doen naar hun aankopen. Hierbij scannen zij niet enkel de bedrijfspagina van een potentiële verkoper, maar ook de persoonlijke profielen achter deze pagina. 

  • LinkedIn is hét platform om jezelf te positioneren als kennisleider binnen een bepaald vakgebied. En een reputatie als expert kan je mooie kansen opleveren. 

  • Er is geen beter sociaal medium voor leadgeneratie dan LinkedIn. Dit professionele platform blijkt op het vlak van leadgeneratie zelfs 277% effectiever dan Facebook en Twitter. Leads worden hierbij niet enkel gegenereerd via bedrijfspagina’s, maar ook via persoonlijke profielen. 

 

Personal profile management uitbesteden: de voordelen 

Het dagelijks beheer van een bedrijfspagina uit handen geven is anno 2021 een veelvoorkomend fenomeen. Omwille van volgende 5 voordelen wordt ook het managen van persoonlijke LinkedIn profielen steeds vaker uitbesteed: 

1. Meer tijd voor jouw core business 

Vele ondernemers hebben het ontzettend druk, waardoor tijd om er nóg een extra taak bij te nemen erg schaars wordt. Af en toe tussen enkele meetings door snel een post opstellen zal bovendien vaak weinig resultaten opleveren. Wanneer je de content creatie voor jouw persoonlijk profiel overlaat aan een externe partner, hou je meer tijd over voor jouw core business en zal je op lange termijn ook meer resultaten behalen via jouw content.

2. Een duidelijke en resultaatgerichte strategie die converteert 

Samen met jouw externe content manager bepaal je waarom jij als professional actief wil zijn op LinkedIn. Misschien wil je graag meer verkopen, nieuwe medewerkers aantrekken of jouw netwerk uitbouwen? Elke post die vervolgens gecreëerd wordt, zal bijdragen tot de uitvoering van deze strategie. Hierdoor brengt elke post jou een stapje dichter bij het bereiken van jouw doelen. 

3. Een volledig team van experten ter beschikking

Jouw vaste externe content manager wordt ondersteund door een volledig team van marketing experten, met elk hun eigen specialisatie. Zo krijg je toegang tot een digital marketeer, copywriter, grafisch ontwerper en een data-analyst. Deze experten hebben allemaal veel ervaring binnen hun vakgebied en zijn steeds op de hoogte van alle nieuwe features en trends, waardoor jij jouw content met een gerust hart kan uitbesteden. 

4. Toepassing van optimalisatie-technieken om beter gevonden te worden 

Naast content die goed scoort binnen jouw huidige netwerk, is het ook belangrijk om je pagina SEO-proof te maken om je vindbaarheid te vergroten. Hoe meer mensen uit jouw doelgroep jouw profiel vinden via de zoekresultaten, hoe groter de kans namelijk is dat jij jouw vooropgestelde resultaten zal bereiken. Jouw persoonlijke content manager zal dus steeds de juiste zoekwoorden integreren binnen jouw content, alsook geregeld optimalisaties uitvoeren zodat jouw profiel nog beter scoort. 

5.Besparen van kosten 

Het inschakelen van een externe partner wordt vaak beschouwd als een dure kostenpost. In realiteit blijkt echter dat het betrekken van een expert bij jouw content management voor een kostenbesparing tot wel 40% kan zorgen in vergelijking met een in-house oplossing. Omdat een extern bureau uit een team van experten bestaat, zal je ook meer waarde krijgen voor je geld.

 

 

Drie veelvoorkomende vragen rond outsourcen en hun antwoorden 

De bovengenoemde voordelen klinken erg aanlokkelijk, maar misschien heb je toch nog een prangende vraag. Wij beantwoorden hieronder alvast de drie meest voorkomende bekommernissen: 

Vraag 1: “Zal ik mijn authenticiteit en persoonlijke touch niet verliezen wanneer ik mijn persoonlijk profiel laat managen door iemand anders?”

Absoluut niet! Voor je jouw profiel overdraagt aan een externe partner, volgen verschillende gesprekken om jou te leren kennen en samen een strategie op te stellen die perfect aansluit bij jouw persoonlijkheid en doelen. Ook de tone of voice wordt volledig afgestemd op jouw stijl. Daarnaast krijg je ook toegang tot de volledige content planning, waardoor je vooraf wijzigingen kan aanvragen of accenten kan toevoegen. 

Vraag 2: “Doen andere professionals ook beroep op een externe partner om hun profiel te onderhouden?”

Vandaag de dag besteden bijna twee derde van de bedrijven hun marketing gedeeltelijk of volledig uit. Personal profile management vormt hier zeker en vast een onderdeel van. Omdat authenticiteit zo belangrijk is, zal je aan posts die geschreven werden door een externe partij niet merken dat ze door iemand anders werden geschreven. Jouw netwerk hoeft dus niet te weten dat iemand anders jou een handje helpt. 

Vraag 3: “Ben ik de volledige controle over mijn profiel kwijt wanneer ik voor outsourcen kies?” 

Nee, je hebt steeds toegang tot jouw profiel en blijft vrij om zelf extra content te delen, te chatten met connecties, te netwerken via communities, enzovoort. Naast het volledig uitbesteden van jouw content management, kan je bovendien ook kiezen voor een gedeeltelijke uitbesteding. 

Benieuwd hoe Winger Academy jouw persoonlijk profiel een boost kan geven? Neem dan zeker contact met ons op.

 

 

Reading material or learning material? Food for thought!

Dé LinkedIn trends voor 2024

Dé LinkedIn trends voor 2024

Nu 2024 voor de deur staat, kunnen we op basis van het voorgaande jaar concluderen dat het landschap van LinkedIn dynamischer is dan ooit. De nieuwe features vlogen ons het voorbije jaar weer om de oren. Sommige functies werden afgevoerd naar het ‘feature kerkhof’....

Lees meer
Follow us on Social Media